20 ‘Cape Fear’
(1991)
Image via Universal Pictures
One of many collaborations between Martin Scorsese as director and Robert De Niro as actor worth celebrating, Cape Fear is the rare remake that does justice to the original and then some. Its premise is the same as the first Cape Fear from 1962, with both movies following the terror a family experiences when a brutal criminal begins targeting them after being released from prison.
De Niro plays that criminal — the fearsome Max Cady — and it’s easily one of his most intense, uncomfortable, and ferocious performances. De Niro also engaged in somehow more method acting than usual for the role, putting on a ton of muscle and spending $25,000 to have his teeth sharpened/ground down before filming, and subsequently repaired after filming. There’s method acting, and then there’s doing what De Niro did for Cape Fear.
8 ‘Jackie Brown’
(1997)
Jackie Brown marks the only time Quentin Tarantino and Robert De Niro worked together, but at least it proved to be a memorable collaboration. The film’s a darkly comedic and very stylish crime/thriller, largely centered around a flight attendant who gets caught smuggling cash for a gun runner and finds herself forced to collaborate with the police.
De Niro’s far from the only actor to make an impression here, because the cast is filled with talented people, including Pam Grier, Samuel L. Jackson, Robert Forster, Bridget Fonda, and Michael Keaton. It’s an underrated and very enjoyable Tarantino film, and also feels notable for being a little slower, less violent, and perhaps more mature than the other movies he made during his first decade or so as a filmmaker.
Объяснение концовки
Объяснение концовки фильма “Однажды в Америке”. Ближе к финалу Лапша находит “министра Бейли”, который на самом деле является Максом, и встречается с ним. Старый друг подтверждает: много лет назад он, которому до смерти надоела улица, действительно предал друзей и провернул эту аферу с ограблением. Потом он украл “общак”, легализовался и начал новую жизнь как министр Бейли.
Однако прошлое неотступно преследовало его и в конце-концов настигло. Он находится под следствием, его преследуют конкуренты. Не желая играть по навязанным ему правилам, он решил уйти от ответственности, повторив тот же номер, что и в молодости, но на сей раз – по настоящему. Он нанял Лапшу для того, чтобы тот убил его. Смысл в том, что таким образом он хочет искупить свою вину перед Лапшой: ведь из-за него все эти годы Дэвид считал себя предателем и жил под гнетом вины. Макс уверяет Лапшу, что за убийство ему ничего не грозит.
Тьюзди Уэлд исполнила роль Кэрол. Кадр из фильма.
В ужасе Лапша отказывается и достаточно резко говорит “министру Бейли”, что незнаком с ним и тот ему ничего не должен. Макс настаивает, говоря, что он предатель, и просит о возмездии. На это Лапша возражает, что в молодости у него был лучший друг, которого звали Макс, но он давно погиб. Пожелав “министру Бейли” выпутаться из дел, он уходит. Через некоторое время Макс выскальзывает следом и исчезает возле работающего неподалеку фургона-мусороразмалывателя.
В последней мизансцене Лапша вновь вспоминает 30-е годы. Находясь в китайском квартале, он делает затяжку опиума и блаженно улыбается.
Зрители в своих разборах картины предлагают следующую трактовку. Лапша приходит в притон и курит опиум – еще никто не погиб, и группировка не распалась. Спустя время его разбудят и скажут, что его ищут… То есть в конце фильма показан момент невозвратного счастья.
Интересной кажется мизансцена с мусоровозом – в ней имеется скрытый смысл. Обреченный Макс, вся жизнь которого была мусором, исчезает
Как это произошло, совершенно неважно
Некоторые зрители считают, что Лапша отомстил Максу своим отказом убить его. Но это не так: Лапша просто стал другим. Он принял себя, свое прошлое и простил Макса. А тот не смог жить с этим. Потому что поменяйся они местами, он бы поступил совершенно иначе.
Существует байка о том, как после премьеры к Серджио Леоне подошел зритель и спросил, что на самом деле произошло с Лапшой. Тот внимательно посмотрел на него и спросил: “Вы действительно хотите это знать”? Не говоря ни слова больше, зритель ушел.
13 ‘Brazil’
(1985)
Dystopian science-fiction movies rarely get funnier (or darker) than the cult classic 1985 film Brazil. It’s about a low-level bureaucrat who frequently daydreams to escape the mundanity of his existence in a strange futuristic world, only for the lines between his reality and his dreams to begin crossing in disorientating and, eventually, tragic ways.
If that doesn’t make Brazil sound wonderfully wild enough, it’s also a movie where De Niro occasionally pops up as a resistance fighter/freelance heating engineer named Archibald Tuttle, with him stealing every scene he appears in. It’s one of the strangest movie De Niro’s been in, and one of his most unusual roles, but nevertheless, Brazil’s still up there with the best movies he’s appeared in.
Brazil
- Release Date
- December 18, 1985
- Director
- Terry Gilliam
- Cast
- Jonathan Pryce , Kim Greist , Robert De Niro , Katherine Helmond , Ian Holm
- Rating
- R
- Runtime
- 132 minutes
9 ‘The Deer Hunter’
(1978)
When it comes to ranking the greatest and most acclaimed war movies of all time, The Deer Hunter will frequently be considered up there among the very best. A three-hour movie distinctly split into three acts, it follows a group of men before, during, and after they serve in the Vietnam War.
It contrasts their lives before and after fighting overseas to devastating effect, with the relatively brief Vietnam-set scenes being uncompromising in their approach to depicting the horrors of warfare. It’s a tragic and difficult movie to watch but contains phenomenal performances from Robert De Niro, Meryl Streep, and Christopher Walken, with Walken winning an Academy Award for his performance.
The Deer Hunter
- Release Date
- December 8, 1978
- Director
- Michael Cimino
- Cast
- Robert De Niro , John Cazale , john savage , Christopher Walken , Meryl Streep , George Dzundza
- Rating
- R
- Runtime
- 183 minutes
21 ‘Stardust’
(2007)
Standing as a rare fantasy movie within Matthew Vaughn’s filmography, as well as a rare Robert De Niro fantasy movie, Stardust is a fun and underrated (funderrated?) 2000s cult classic. It revolves around a falling star who it turns out is actually a young woman, the appearance of whom sets off a wild and comedic adventure revolving around the numerous people who want to get their hands on her.
De Niro plays a supporting character named Captain Shakespeare who’s the lead pirate on a flying ship. He’s not in the movie a great deal, but steals the scenes he does appear in, with Stardust being not just a good time for those who like their fantasy movies light, but also a significant showcase for De Niro’s capacity to act in goofy, lighthearted roles.
Stardust
- Release Date
- August 10, 2007
- Director
- Matthew Vaughn
- Cast
- Charlie Cox , Claire Danes , Robert De Niro , Sienna Miller , Mark Strong , Ian McKellen
- Rating
- PG-13
- Runtime
- 127 minutes
Концовка Таксиста?
Фильм «Таксист» проделал феноменальную работу, увлекая зрителей за собой в нервный спуск в ощутимое безумие, но вопрос о том, сохраняет ли концовка классического фильма 1976 года свою актуальность, является довольно полярным. Легко понять, почему эта концепция так широко обсуждается почти 50 лет спустя, но концовка Скорсезе по-прежнему идеально подходит для фильма.
Тревис Бикл находится за рулем на протяжении всей тревожной поездки «Таксиста»; ясно, что он безумен и опасен, но он контролирует большую часть того, как подается повествование (например, его дневниковые записи, прочитанные голосом за кадром, и интимный, вуайеристский взгляд на его повседневное существование). После знакомства с психикой Тревиса вполне естественно, что зрители воспринимают финал «Таксиста» через его отстраненный и бредовый взгляд.
Кроме того, в финальной части фильма Мартина Скорсезе, освещенной светом смерти, создается как нарочито неземная атмосфера, так и необычные, маловероятные события, которые не совсем вяжутся с тем, что было до этого в фильме. Эти элементы позволяют еще больше заглянуть в ненормальную психику и ущербное самовосприятие Тревиса после (или во время) его смерти, в то же время ясно давая понять зрителям, что эта концовка — лишь продолжение ненадежного повествования Тревиса.
7 ‘Heat’
(1995)
Image Via Warner Bros
Two actors as beloved as Robert De Niro and Al Pacino appearing in the same movie is always going to be an exciting prospect, which leads to high expectations. Heat’s a movie starring the two that ultimately lives up to the hype, seeing the former playing a calm, collected, and skilled bank robber, and the latter playing a hot-headed and very intense police detective on his trail.
The two great actors get a legendary one-on-one scene in a diner, where their two characters discuss their different outlooks on life and respective professions, shortly before another great scene plays out: a large-scale bank heist that turns into a massive shootout on the streets. Even with just these two scenes, Heat would be a classic, but just about everything else in this nearly three-hour movie also happens to be very compelling, making it an outstanding film from director Michael Mann.
Heat
- Release Date
- December 15, 1995
- Director
- Michael Mann
- Cast
- Al Pacino , Robert De Niro , Val Kilmer , Jon Voight , Tom Sizemore , Diane Venora
- Rating
- R
- Runtime
- 170 minutes
14 ‘Silver Linings Playbook’
(2012)
A romantic dramedy about a troubled young man (Bradley Cooper) moving back in with his parents, Silver Linings Playbook is a movie that manages to be feel-good and also quite realistic/grounded. Robert De Niro and Jacki Weaver are featured as the parents, while Jennifer Lawrence (in an Oscar-winning role) plays a young woman Cooper’s character begins a relationship with.
It tackles mental illness in a surprisingly thoughtful way, which is a good thing obviously, because the mishandling of something so delicate could’ve made Silver Linings Playbook a disaster. Narratively and visually it’s sound, but it’s the kind of film you watch for the performances, and thankfully, all the main ones on offer here are very strong.
4 Righteous Kill (2008)
Universal Pictures Overture Films
What Righteous Kill offers, unlike other collaborations, is an ample amount of screen time for De Niro and Pacino together. It fulfills the long-held desires of mutual fans, allowing them to witness the two actors portray veteran detectives in pursuit of a serial killer. However, the film falters in its underdeveloped characters and insipid screenplay, failing to capture the true essence and significance of this dynamic duo. Despite being the actors’ third collaboration following the highly acclaimed masterpiece Heat (1995), Righteous Kill falls short in terms of their performances.
The story follows New York detectives De Niro and Pacino as they track a serial killer who specifically targets criminals. Carla Gugino and 50 Cent also star in key roles. Commercially and critically, the film was poorly received, earning the distinction of being the lowest-rated film in De Niro and Al Pacino’s collaboration, with an audience rating of 6 on IMDb. While the movie does deliver the expected cat-and-mouse genre tropes with shoot-outs, fistfights, and stand-offs, it lacks an inventive plot twist and fails to provide an engaging narrative.
Как добавить участника на Drive2: пошаговая инструкция
Добавление участников на Drive2 позволяет расширить вашу социальную сеть и общаться с другими автолюбителями. В этом разделе мы рассмотрим, как добавить нового участника в список друзей на Drive2.
Шаг 2: Найдите профиль участника, которого хотите добавить в друзья
Используйте поиск по сайту или просмотрите разделы, чтобы найти профиль участника, которого вы хотите добавить в друзья. Перейдите на его страницу профиля.
Шаг 3: Нажмите на кнопку «Добавить в друзья»
На странице профиля участника найдите кнопку «Добавить в друзья» и нажмите на нее. Обычно она находится в верхней части или справа от фотографии профиля.
Шаг 4: Подтвердите запрос на добавление в друзья
Участник, которого вы добавляете в друзья, получит запрос на добавление и сможет принять или отклонить его. После того, как участник подтвердит запрос, он будет добавлен в ваш список друзей на Drive2.
Шаг 5: Поддерживайте контакт
После того, как участник будет добавлен в список ваших друзей, вы сможете видеть его новости, комментарии и активность на Drive2. Можете ставить лайки, оставлять комментарии и общаться с ним через личные сообщения для поддержания контакта.
Теперь, когда вы знаете, как добавить участника на Drive2, вы можете расширить свою сеть знакомств и наслаждаться общением с другими автолюбителями на платформе Drive2.
19 ‘Meet the Parents’
(2000)
Image via Universal Pictures
One of the most accessible (and overall funniest) movies Robert De Niro ever starred in, Meet the Parents is an essential early 2000s comedy. Its sequels — Meet the Fockers (2004) and Little Fockers (2010) — are largely skippable, but the original still holds up as a genuinely funny and very easy-to-watch comedy about the difficulty of meeting a partner’s parents for the first time.
De Niro’s the father who clashes with his potential future son-in-law, played by Ben Stiller, with their dynamic largely carrying the movie. Like any comedic film featuring De Niro, it’s nice to see him out of his usual element and excelling nonetheless, with Meet the Parents ranking as one of his best movies of the 21st century so far.
Meet the Parents
- Release Date
- October 6, 2000
- Director
- Jay Roach
- Cast
- Robert De Niro , Ben Stiller , Teri Polo , Blythe Danner , Nicole DeHuff , Jon Abrahams
- Rating
- PG-13
- Runtime
- 108
Выживание и арест Тревиса: Нереально
В фильме «Таксист» Тревис умирает от ран после приезда полиции; этот момент предвещается ранее, когда он говорит, что Бетси «умрет в аду, как и все остальные». Ирония заключается в том, что Трэвис становится одним из стаи, мертвым преступником, который верил, что его действия служат высшей цели. Визуально Скорсезе снимает сверху, чтобы напомнить зрителям, что они смотрят вниз на Трэвиса и других жертв, которые лежат в созданном ими аду. Ангельская фигура в белом, Айрис, — единственная выжившая, и она помещена в рамку рядом с религиозными образами. С левой стороны кадра: профаны. В правой части кадра: священное. В центре: Тревис — слияние обеих караваджистских концепций.
Чтобы усилить идею о том, что Трэвис умирает в «Таксисте», кинокамера Мартина Скорсезе медленно покидает комнату, пока полицейские оценивают сцену, застыв в шоке. В конце концов камера оседает на улице, чтобы показать, что гигантский беспорядок все еще существует. Подтекст: Тревис ничего не убрал, а наоборот, внес свой вклад в эту грязь. Тем не менее, фильм оставляет за зрителями право интерпретировать остальную часть фильма.
Был ли Тревис справедлив в своих действиях? Или бредовый ум и моральная правота Тревиса взяли верх над ним? По сути, Скорсезе предлагает зрителям караваджистский финал. Тревиса можно рассматривать как священную фигуру, которая продолжает жить. Или же его можно рассматривать как оскверненного убийцу, который застрял в чистилище или аду.
18 ‘American Hustle’
(2013)
Image via Sony Pictures Releasing
American Hustle is a darkly comedic crime movie that’s loosely based on real-life events. It takes place towards the end of the 1970s and into the early 1980s, following two people who are forced to cooperate with an aggressive FBI agent who makes them enter a criminal underworld, interacting with various people who are affiliated with the mafia along the way.
Those expecting a ton of De Niro might be disappointed, because he’s really just in this as an extended cameo, playing a mafia boss who still manages to be intimidating despite his small amount of screen time. Thankfully, the pace, energy, and star power of American Hustle keeps it engaging overall, even during its predominantly De Niro-free runtime.
1 Heat (1995)
Warner Bros. Pictures
Neil McCauley (De Niro), a seasoned and prolific thief, determines to execute one final heist before retiring from his illicit endeavors. Lieutenant Hannah (portrayed by the nonpareil Al Pacino) is a conscientious detective, driven by an unwavering resolve to catch Neil. Together, these two formidable adversaries embark on a treacherous odyssey, each vying to outwit the other in an epic crime thriller masterfully crafted by the esteemed filmmaker, Michael Mann.
Heat stands as an exemplar of the crime thriller genre, with De Niro and Pacino delivering performances that transcend their already illustrious careers, further amplified by an engrossing screenplay. The heated contention between De Niro and Al Pacino at the diner remains perpetually as the greatest cinematic moments ever, enveloped in an atmosphere of intense and electrifying conflict.
Heat serves as a quintessential heist thriller that marks the first on-screen pairing of Pacino and De Niro. Critics hail the film as the greatest heist movie ever made, and even today, the film continues to inspire many films and filmmakers globally. Heat is the end result of a great script, a great director, and great actors joining hands to deliver the greatest cinematic experience ever.
23 ‘A Bronx Tale’
(1993)
Image via Savoy Pictures
Though Robert De Niro has acted in more than 100 movies throughout his career, the number of films he’s directed is considerably smaller. More specifically, he’s only directed two: one being the 2006 spy film The Good Shepherd, and the other being 1993’s A Bronx Tale, which is a coming-of-age crime/drama film.
The latter’s the better of the two, and he also has a supporting role in the film, playing the working-class and hard-nosed father of a young man who finds himself drawn to a life of crime as a way to break free of his otherwise humble life. A Bronx Tale doesn’t revolutionize the crime genre, but it’s very well-made and contains plenty of great performances, and is surprisingly good, considering it was De Niro’s first time directing.
15 ‘Mean Streets’
(1973)
Image via Warner Bros.
The first of many Scorsese + De Niro collaborations, Mean Streets was arguably the film that put both the director and his favorite actor on the map. It’s a loosely plotted film about a group of young men living in New York City, and the things they do while attempting to move up within both the world at large and the mobster lifestyle they find themselves in.
Harvey Keitel (also known for his numerous Scorsese collaborations) is the closest thing to a main character here, with De Niro proving impressive in a star-making supporting role. The energy and vibrancy on offer in Mean Streets ensure it still feels gripping and even somewhat fresh to this day, with its various qualities — and the fact it helped boost the profiles of numerous people involved — ensuring it stands as one of the most historically significant crime movies of all time.
Mean Streets
- Release Date
- October 14, 1973
- Director
- Martin Scorsese
- Cast
- Robert De Niro , Harvey Keitel , David Proval , David Carradine
- Rating
- R
- Runtime
- 112 minutes
12 ‘The Untouchables’
(1987)
Image via Paramount Pictures
Very loosely based on a true story, The Untouchables is a classic crime/thriller movie expertly directed by Brian De Palma at the height of his filmmaking powers. It centers on Eliot Ness (Kevin Costner) and the team he assembles to target infamous gangster Al Capone (De Niro) in order to take down his bootleg liquor empire during the Prohibition Era.
De Niro really gets to ham it up in the few scenes he appears in as the film’s central villain, with him engaging in more method acting by gaining considerable weight for the role, and also going to great lengths to wear the same silk underwear Al Capone wore. All in a day’s work for the ever-committed Robert De Niro, it seems.
The Untouchables
- Release Date
- June 3, 1987
- Director
- Brian De Palma
- Cast
- Kevin Costner , Sean Connery , Charles Martin Smith , Andy Garcia , Robert De Niro , Richard Bradford
- Rating
- R
- Runtime
- 119
6 ‘The Irishman’
(2019)
Image via Netflix
The longest of all the collaborations between Martin Scorsese and Robert De Niro, The Irishman is an epic that shows both still have it in them to make excellent crime movies. It was also the first feature film they’d worked on together since 1995’s Casino, and the nearly 25-year-long wait ended up being worth it.
De Niro stars as an aging hitman named Frank Sheeran, with the film being largely comprised of flashbacks to the death-filled and alienated life he lived, with his various actions in his younger days continuing to haunt him in old age. Like Heat, it also stars Al Pacino (Joe Pesci is here too, stealing scenes as always), and is a phenomenally well-acted slow burn of a movie, expertly building to one of the most devastating and memorable final acts in recent memory.
Трансформация: Реально
Когда милитаризованный Трэвис появляется на митинге в Палантине с ирокезом и в очках-авиаторах, он уже оставил свою настоящую личность. Ранее Визард объяснял, как человек может стать своей работой (в данном случае таксистом), а теперь Трэвис полностью превратился в кого-то другого — архетипического Человека без имени. Ранее он был идентифицирован как подозрительная личность после того, как солгал агенту Секретной службы во время митинга в Палантине; в этот момент он пытается убить политика, но ему это не удается.
Эта версия Трэвиса (которая является одним из самых запоминающихся перевоплощений Роберта Де Ниро в кино) предполагает, что он бредит и полностью оторван от реальности. Незадолго до покушения он пишет письмо своим родителям и намекает, что выполняет «секретную работу» для правительства и встречается с Бетси. Трэвис также говорит Айрис, что он «должен сделать что-то для правительства» и что он «может пойти по пути на некоторое время». Но он просто проецирует образ, который позволит ему обрести смысл мира, в котором он живет. Все, что нужно было моей жизни, — это ощущение того, что есть куда идти», — пишет Трэвис в начале фильма «Таксист». Теперь он определил это место как ад на земле.
17 ‘Casino’
(1995)
Image via Universal Pictures
Casino was the last collaboration between Robert De Niro and Martin Scorsese for close to a quarter of a century, at one point in time standing as an impressive «end» to the string of films they made together. It’s a dark and very violent look at how the mob ran Las Vegas during the 1970s, considering gangsters controlled the city’s numerous lucrative casinos.
It’s not quite the greatest crime movie the two cinematic legends made together, but it has a ton to offer, with a fast-paced epic narrative, plenty of stylish and memorable images, and great performances from the likes of De Niro, Sharon Stone, and Joe Pesci, to name a few. It’s a long and sometimes challenging film, but still stands as an essential 1990s gangster movie.
Casino
- Release Date
- November 22, 1995
- Director
- Martin Scorsese
- Cast
- Robert De Niro , Sharon Stone , Joe Pesci , James Woods , Frank Vincent , Pasquale Cajano
- Rating
- R
- Runtime
- 178
Восхождение Трэвиса в ад на земле: Реально
Трэвис становится фаталистом в этом великолепно поставленном фильме Мартина Скорсезе. Он верит, что должен убить Палантина — человека, который утверждает, что представляет «народ». Тревис также считает, что спасет «милую Айрис», очистив ее от символической «грязи», которой является Мэтью, сутенер Айрис (Харви Кейтель). Именно этот образ мыслей, показанный в фильме «Таксист», к сожалению, вдохновил Джона Хинкли-младшего на реальное покушение на президента США Рональда Рейгана
На самом деле Хинкли надеялся привлечь внимание актрисы «Таксиста», играющей роль Айрис, вышеупомянутой Фостер.
В фильме «Таксист» Тревис убивает Мэтью, а затем выжидает несколько мгновений, прежде чем подняться в ад на земле — здание в Нью-Йорке, где мужчины платят за секс с проститутками-подростками. С эстетической точки зрения, вся эта последовательность — в которой, наконец, все возрастающее напряжение «Таксиста» Мартина Скорсезе выливается в незабываемо кровавую картину — была вдохновлена восхищением Скорсезе творчеством Караваджо, итальянского художника эпохи барокко, известного смешением священного и профанного.
Сначала Тревис взрывает руку сутенера и в конце концов стреляет ему в голову. Спасая Айрис от смерти, Тревис устраняет профанную угрозу и защищает священную фигуру. Любая из картин Скорсезе могла бы послужить основой для картины Караваджо, ведь итальянский художник часто вставлял в свои работы крайние проявления насилия, дойдя даже до того, что изобразил собственную отрубленную голову в картине «Давид с головой Голиафа». Как персонаж, Тревис использует аналогичный подход, окрашивая стены в красный цвет (эта концепция повторяется в фильме Мартина Скорсезе «Ирландец» 2019 года), а затем принося себя в жертву. Однако в небольшом повороте план Трэвиса проваливается, когда у него заканчиваются патроны.
11 ‘The King of Comedy’
(1982)
Image via 20th Century Studios
Despite the title containing the word «Comedy,» it’s hard to define The King of Comedy as one, unless you happen to like your humor very dark and extremely uncomfortable. It’s a tense film where De Niro stars as a man who’s desperate for fame, and will go to great lengths to impress — and replicate the successes of — his idol, a talk show host played by Jerry Lewis.
It was also directed by Martin Scorsese, and ends up being one of his most surprisingly dark and twisted movies. De Niro’s commitment to the lead role is scarily good, and the film offers a persistently queasy and uncompromising watch for those brave enough to handle some very (intentionally) awkward sequences.
The King of Comedy
- Release Date
- December 18, 1982
- Director
- Martin Scorsese
- Cast
- Robert De Niro , Jerry Lewis , Diahnne Abbott , Sandra Bernhard , Shelley Hack , Ed Herlihy
- Rating
- PG
- Runtime
- 109
2 The Irishman (2019)
Netflix
The Irishman (2019) is about a former WWII veteran turned mafia hitman, Frank Sheeran (De Niro), chronicling his life, the advent of American politics, mob fights, and his volatile friendship smeared with blood and sin. Among all the gangster films helmed by Martin Scorsese, The Irishman is a humdinger. It tells a rather poignant story of American culture and its veritable evolution through its characters, which calls for more introspection. De Niro as Frank Sheeran delivers a masterclass rendition that silver lines his mantle of sturdy gangster roles, culminated by an eccentric performance by Pacino as Hoffa.
It still comes as a surprise to many that the greatest filmmaker (Scorsese) and the greatest actor of the gangster genre (Pacino) never collaborated once in their long-lasting careers. Finally, broke the spell by uniting the triumvirate of Scorsese, Pacino, and De Niro for the first time, thus making many cinephiles’ dreams come true. Also, the film brought Joe Pesci out of retirement, making the film much more special and iconic.
Touted as Scorsese’s most ambitious film to date, The Irishman utilized the de-ageing technique to support the complex timelines and character appearances. In Netflix’s documentary about the film’s production, Scorsese openly admitted his initial skepticism regarding the de-ageing technology, but ultimately became convinced to incorporate it into the film. The screenplay, adapted by Steve Zaillian from Charles Brandt’s book I Heard You Paint Houses, earned 10 nominations at the 92nd Academy Awards, including Best Picture and Best Director.
24 ‘Awakenings’
(1990)
There are plenty of titles that demonstrate De Niro’s capacity as an actor outside the gangster movie genre that made him famous, with Awakenings being one of the best examples in this regard. It focuses on the relationship that develops between a patient (De Niro) who’s just been awoken from a decades-long coma, and his doctor (Robin Williams).
The film’s set in the late 1960s, and is inspired by real-life people and events, including the encephalitis lethargica epidemic of 1919 to 1930, where those affected really were made catatonic for decades. As a film, Awakenings can be heavy-going at times, but it’s an effectively told story, with De Niro and Williams both giving excellent performances (the former receiving an Academy Award nomination, too).
22 ‘Midnight Run’
(1988)
Image via Universal Pictures
The buddy comedy genre was probably at its peak during the 1980s, with the most well-known titles likely being those in the Lethal Weapon series, as well as 48 Hrs. One of the best that’s not quite as well-known, however, would be 1988’s Midnight Run, which stars De Niro and Charles Grodin as a bounty hunter and targeted criminal respectively.
The two find themselves thrust together, and needing to cooperate, to some extent, if they’re to have a chance at surviving numerous adversaries as well as each other. It’s a road movie, buddy comedy, action movie, and crime flick all rolled together, and it largely makes for a very entertaining and breezy watch.
Midnight Run
- Release Date
- July 20, 1988
- Director
- Martin Brest
- Cast
- Robert De Niro , Charles Grodin , Yaphet Kotto , John Ashton , Dennis Farina , Joe Pantoliano
- Rating
- R
- Runtime
- 126
10 ‘The Mission’
(1986)
Image via Columbia-Cannon-Warner Distributors
Ranking as one of the best movies of 1986, The Mission is a period drama/adventure movie about redemption, religion, and the human spirit. Robert De Niro stars as an ex-mercenary seeking forgiveness for his misdeeds, which sees him eventually working with Jesuit missionaries at a mission in the South American jungle.
Also starring Jeremy Irons and a very young Liam Neeson, the film sees their characters clashing with various military forces who want the land, despite the missionaries and the Guaraní people they live with wanting to be left alone. It’s a movie featuring amazing visuals and beautiful music (composed by Ennio Morricone), making for an overwhelmingly emotional film that sticks with you long after it’s over.
Промо: Вопросы по автостеклу можно задавать на DRIVE2.RU
Carglass запускает линию онлайн-поддержки для посетителей DRIVE2.RU. Теперь ответы на все вопросы по ремонту, подбору и замене автостёкол можно получить непосредственно на странице официального профиля компании Carglass на DRIVE2.RU.
Один из ведущих игроков по ремонту и замене автостёкол в мире, компания Carglass, решила заметно упростить жизнь автовладельцам, планирующим заменить любое стекло в автомобиле. Представители компании первыми в своей отрасли запускают официальную страничку бренда на просторах знакомой и удобной для всех автомобильной социальной сети DRIVE2.RU. В рамках темы менеджеры компании Carglass будут оказывать квалифицированную консультационную помощь по вопросам подбора автостёкол, а также уточнять их стоимость и записывать на сервис.
«Мы компания с мировым именем и передовым опытом в сфере замены автостёкол, часть мировой сети сервисных центров Carglass. Открытие линии онлайн-поддержки стало для нас логичным продолжением нашей глобальной политики по улучшению качества обслуживания клиентов», — говорится в официальном сообщении компании.
Также в пресс-релизе Carglass отмечается, что онлайн-поддержка работает по строгим правилам. Ответы на вопросы поступают в течение часа. Вся информация о наличии автостёкол и ценах является актуальной и на момент публикации ответа, и при записи на сервис Carglass в этот же день.
Другие удивительно неоднозначные концовки Скорсезе
Мартин Скорсезе, безусловно, знает толк в потрясающе двусмысленных концовках. Наиболее ярким примером этого является концовка фильма «Остров Проклятых» 2010 года. Хотя этот ультратемный психологический триллер во многом отличается от «Таксиста», он вселяет в зрителей схожее чувство обреченности и тревоги. Фильм «Остров Проклятых» заканчивается тем, что Тедди Дэниелс/Эндрю Лэддис (Леонардо ДиКаприо), похоже, осознает, кто он на самом деле и как его собираются подвергнуть лоботомии (хотя те, кто заказывает эту процедуру, считают, что он все еще бредит).
Но, в качестве еще одного поворота, фильм Мартина Скорсезе дополняется жутким философским вопросом Леонардо Ди Каприо: «Это место заставляет меня задуматься, что было бы хуже… жить монстром или умереть хорошим человеком?». Вопрос сам по себе важен и заставляет задуматься, и он параллелен сути «Остров Проклятых». Тем не менее, многое остается под вопросом. Помнит ли Тедди/Эндрю, кто он на самом деле? В фильме много двусмысленных, неявных комментариев (которые можно интерпретировать) о том, какие истории люди рассказывают себе, чтобы выжить.
Есть еще два фильма Мартина Скорсезе с концовками, которые, хотя и не являются полностью двусмысленными, но, безусловно, оставляют определенный уровень зрительской интерпретации. Ирландская драма 2006 года «Отступники», посвященная ирландской мафии и правоохранительным органам, завершается сразу после того, как Коллин Салливан (Мэтт Дэймон) застрелен в своей квартире. Смерть его героя имеет кармическое значение, поскольку он является одной из многочисленных «крыс» в фильме Мартина Скорсезе, тайно работающих на другую сторону. Затем камера переключается на настоящую крысу, на заднем плане которой находится правительственное здание.
Конечно, это явная параллель между тем, что Салливан — крыса, и двуличностью некоторых коварных персонажей фильма. Однако это еще не все. Здание также символизирует, как коррупция и преступность процветают в любом правительстве — не говоря уже о таком городе, как Бостон, который имеет печально известную репутацию. Тем не менее, остается неясным, что именно Скорсезе говорит о «крысах» и коррупции; зрители должны решить это сами.
Есть еще один фильм Мартина Скорсезе с Робертом Де Ниро в главной роли с полуоднозначной концовкой: Король комедии. Эта драма 1982 года с элементами черной комедии заканчивает историю стендап-комика Руперта Пупкина (Де Ниро) после его падения из милости. Он якобы попал в тюрьму за свою безумную схему похищения людей, но вышел по УДО, отсидев всего несколько лет. У него вышла новая автобиография, и после проблем с законом он добился удивительного успеха в шоу-бизнесе. Фильм «Король комедии» заканчивается тем, что диктор повторяет разные, обожаемые версии «Дамы и господа, Руперт Пупкин!».
Как и в «Таксисте», эта концовка Скорсезе заставляет задуматься о том, как все это возможно. Как и в случае с версией событий Трэвиса Бикла, кажется невозможным, что изображаемое является объективной реальностью. Как и в «Таксисте», «Король комедии» заканчивается той реальностью, в которую хочет верить его глубоко небезупречный герой, в то время как нет никакой возможности, чтобы события были чем-то иным, кроме как ненадежным повествованием со стороны невменяемого главного героя. Тем не менее, бредовая и совершенно жуткая концовка фильма, а также то, как она связана с художественным комментарием о шоу-бизнесе, блестяще субъективны.
Ссылка скопирована в буфер обмена