ВНИМАНИЕ !
Учитывая развитие современных технологий (в том числе и технологий, которыми располагают производители контрафактной продукции), не имеет никакого смысла предоставлять информацию о каких-либо визуальных отличиях подделки от оригинала в открытый доступ. Качественно выполненная подделка внешне может полностью повторять оригинал – не так уж сложно скопировать любой стикер, штамп, голограмму и т.д., нанести всё это на поддельный амортизатор и выдавать его за оригинал, только дешевле. Это касается и оформления упаковки и внешнего дизайна самих деталей. Различия проявляются в работе амортизатора и, естественно, в их надежности. Лучшая защита от подделок — это покупка продукции KYB у авторизованных продавцов. Он могут подтвердить оригинальность происхождения продукции Гарантийным талоном KYB.
Амортизаторы автомобиля отвечают за устойчивость машины и ее маневренность. И потому неисправные и некачественные амортизаторы влияют на тормозной путь автомобиля. Это может стать причиной аварийной ситуации на дороге
Поэтому выбор качественных амортизаторов – вопрос первостепенной важности, ведь именно они являются залогом удобства и безопасности при управлении автомобилем, улучшая его маневренность. При исправных амортизаторах в машине не чувствуется вибрации и тряски, да и постороннего шума значительно меньше
Это и есть залог комфортной езды. Состояние и качество амортизаторов влияют на общее состояние автомобиля. И рано или поздно любому автомобилю потребуется специализированный ремонт подвески .
Источник
Автозапчасти KAYABA
Амортизаторы Kayaba выпускаются японской корпорацией KYB Industry Company Ltd. Компания появилась на рынкн автозапчастей в 1947 году. За время своего существования компания Kayaba стала одним из крупнейших поставщиков амортизаторов и других запчастей подвески на конвейер, а так же на вторичный рынок Европы. Производство основных запчастей осуществляется в Японии, а сборку могут проводить на заводах Европы (Германия, Италия, Польша, Франция, Испания, Чехия), Азии (Япония, Таиланд, Малайзия, Дубай) и Америке (США, Мексика, Бразилия), что дает возможность торговой марке KYB занимать лидирующую позицию в производстве амортизаторов
Ещё на конвейере ими оснащаются марки таких автомобилей как Mitsubishi, Nissan, Toyota и почти 40% остальных японских автомобилей, а так же авто американского и европейского производства (Citroen, BMW, Volkswagen и др.) Производитель не обошел вниманием и наш автопром: при желании можно приобрести амортизаторы Kayaba на ВАЗ
Амортизаторы, поставляемые на вторичный рынок, выпускаются с теми же технологиями, что и амортизаторами поставляемые на конвейер. На российском рынке корпорация Kayaba представляет более 4000 номеров, среди них присутствуют и амортизаторы для праворульных автомобилей. В мире каждый четвёртый автомобиль сходит с конвеера с установленными амортизаторами Kayaba.
Широчайший ассортимент автозапчастей Каяба представлен в каталоге, включающем более 4 тысяч позиций для различных автомобилей как японского, так и европейского рынка. Все kyb амортизаторы имеют свой код, а также код модели и название торговой марки. Выглядит это примерно следующим образом:
- KYB 441202, где
- KYB – торговая марка
- 44 – серийный код амортизаторов (AGX, Excel-G, Gas-A-Jast, Ultra-SR, Premium и др.)
- 1202 – модельный код амортизатора.
Недавно просмотренные продукты
Чтобы продолжить просмотр данной продукции на веб-сайте Webike для японского рынка (на японском языке), нажмите кнопку «Перейти к Webike в Японии».
САМЫЙ БОЛЬШОЙ МАГАЗИН В ЯПОНИИ
* Это НАИЛУЧШИЙ и ДОСТУПНЫЙ ПО ЦЕНАМ магазин для приобретения японских мотозапчастей. * Зарегистрируйтесь сейчас и получите удивительные скидки и другие выгодные предложения! * Более 2,000,000 разных товаров. Невозможно НЕ НАЙТИ нужные вам запчасти и экипировку.
- Введите ваш email от 6 знаков.
- Введите действительный адрес электронной почты.
- Пользователь с таким email уже существует.
- Ваш аккаунт заблокирован.
- Указан неверный пароль и/или Email.
- Нам не удалось авторизовать Ваш аккаунт через Facebook.
- Требуется ваш Email, пожалуйста введите действительный адрес email.
- Введите ваш Email от 6 знаков.
- Пожалуйста введите действительный Email.
- Пользователь с таким Email уже существует.
- Выберите свою страну.
- Откуда вы узнали о Webike Japan?
Поздравляем! Ваш новый аккаунт создан успешно! Теперь вы можете воспользоваться особыми привилегиями для клиентов Webike и получить наиболее выгодные предложения. Если у Вас какие либо вопросы, пожалуйста, обратитесь к нам через ОБРАТНУЮ СВЯЗЬ.
Подтверждение отправлено на электронную почту, указанную Вами при регистрации аккаунта. Если письмо не получено, попробуйте связаться с нами через обратную связь.
Источник
Масляные амортизаторы Kayaba Premium
44 серия имеет отличительную особенность — высокую долговечность, после 60 000 км пробега стойки каяба сохраняют жесткость на уровне оригинальных, Premium Kayaba амортизаторы купить можно даже дешевле, чем другие серии. В данной серии применяются бесшовные кольца проушин для уменьшения вероятности поломки. Благодаря уплотнению с несколькими выступами масло сохраняется внутри амортизатора, а грязь остается снаружи. Хромированный стержень поршня уменьшает трение, что увеличивает срок службы изделия. В амортизаторе установлен 3-ступенчатый саморегулируемый клапан сжатия с двойным действием, способствующим быстрому восстановлению.
63 серия представляет собой неразборные kyb амортизаторы, используемые для замены стандартных стоек в подвеске McPherson. Износ амортизатора Каяба уменьшает покрытая тефлоном втулка. Трение уменьшено благодаря хромированному стержню поршня. В этих амортизаторах применяется всепогодная жидкость.
66 серия представляет собой масляный патрон, а потому стойки Kayaba отлично подходят для замены родных в подвеске типа McPherson, сохраняя характеристики оригинальных даже после 60 000 км пробега. Надежность серии также достигается благодаря бесшовному цилиндру, встроенной механической остановке отдачи, износостойкому кольцу поршня и 3-ступенчатому клапану сжатия с двойным действием. Стойки Каяба имеют существенно увеличенный срок службы благодаря уплотнению с выступами, покрытой тефлоном втулке и хромированному стержню поршня.
What motorcycle brands are Kayaba suspensions compatible with?
Established in Japan over a century ago, KYB is now the world’s second-largest manufacturer of suspension parts. It primarily manufactures OEM parts for Yamaha, one of the top-selling motorbike brands. However, many KYB motorcycle shock parts are also compatible with brands like:
- Honda
- Suzuki
- BMW
- Ducati
- Kawasaki
Look up your motorbike near the top of this webpage to find if it has Kayaba front forks or rear shock absorbers.
KYB Shock Absorbers — Reasonably Priced and Top Quality.
KYB is a leading brand in motorcycle coilover shocks, renowned for their exceptional quality and performance. KYB has established itself as a trusted name in the automotive industry for many decades, with their shock absorbers offering superior comfort, stability, and control both on and off the road.
One of the key features of KYB shock absorbers is their advanced technology. The company employs innovative designs and cutting-edge manufacturing processes to create quality suspension products that dampen vibration better for a smoother ride, grippier handling, and increased safety for rider and pillion.
KYB shock absorbers are designed to endure all riding conditions, from navigating city streets to tackling rough offroad tracks, their dampers provide optimal performance and durability. By absorbing the impact of bumps and uneven surfaces, KYB shock absorbers minimise tire wear, improve traction, and deliver a more comfortable ride.
Furthermore, KYB is committed to continuous research and development, constantly refining its shock absorber technology through competition. Kayaba suspensions can be found on many race winners in Motocross and Enduro plus Circuit Racing bikes too.
When it comes to quality, KYB sets high standards. Their shock absorbers undergo rigorous testing and quality control measures to ensure reliability and longevity. This commitment to excellence has earned KYB a reputation in motorcycling of value for money performance.
KYB shock absorbers are a top choice for riders seeking superior performance, comfort, and safety. With their advanced technology, durability, and commitment to quality, KYB continues to be a leading brand in motorbike suspension. Whether you’re looking to replace worn-out fork and shock parts or upgrade your bike’s suspension system, Kayaba suspension offers a reliable, high-performance solution.
What services does Teknik provide?
At Teknik, we’ve been a leading suspension parts supplier in Sydney since 2001. Thanks to our reputation for excellence, we now sell parts for Kayaba forks and shocks online to every location in Australia and internationally. Our workshop services include:
- Tuning — Want to make your bike faster, more agile, and more comfortable? Bring your motorbike to us, and we’ll enhance its performance using the most advanced KYB suspension tuning upgrades.
- Servicing — Regular servicing is crucial if you want to maximise the lifespan of your Yamaha or Suzuki. Fortunately, keeping your bike in top condition is simple, thanks to our rebuilding experts.
- Repairs — Our technicians can diagnose and fix any problem with your KYB front forks or rear shocks. If your bike isn’t performing as it should, bring it to us for a check-up.
JAPANESE SUSPENSION GIANTS KAYABA AND SHOWA
The world’s two biggest suspension companies – Showa and KYB – have a shared history that owes more to Japanese business culture than product.
Much of your bike, be it Japanese, European or made by a clog-wearing madman in a shed, has been assembled with parts procured from subcontracted and subsidiary suppliers. It might say Yamaha on the tank, but they won’t make every single item for their bikes. The front and rear suspension are one of the main non-manufacturer-produced parts any machine wears, but just who makes those items on your bike? For over 70 years, two Japanese companies – Showa and Kayaba – have been manufacturing bouncy bits for motorcycle producers around the world. Between these two, they supply the majority of the world’s surface transportation suspension.
But who are these shock giants? Showa is generally associated with Honda, as the big H is a shareholder in them. It’s the same deal with Yamaha and Kayaba. In the ’70s, when Kayaba was pushing into the US market, they shortened the name to KYB as the Americans had trouble pronouncing the full version. Gotta love them Yanks!
As you’d expect, both are big players in the business world, with Kayaba listing 1.7 billion Yen ($200m) in assets and Showa 2.3 billion ($270m).
WHO SUPENDED WHO?
HONDA
For many years, the CR125 was KYB shod, the CR250 wore Showa and the CR500 just couldn’t make up its mind, swapping from Showa to Kayaba in 1995. In one of the most bizarre decisions – and a true reflection of the culture – the 1996 CR250 had KYB forks and a Showa shock. Honda went back to Showa forks with the new alloy frame in 1997 and has only returned to KYB on the ’09-on CRF450R. In somewhat of a tribute to KYB, the 2010 CRF250R has a Showa fork that could only be described as a carbon copy of the KYB 48mm unit. It seems they may have conceded defeat.
SUZUKI
Get ready for the biggest mix of KYB and Showa in history! The RM-Zs have used 47mm Showas since ’07, but the 250 wore KYBs in 2004-2006. The bestselling DR-Z400 runs Showa, while the RM250 has been KYB since ’02 – with an open-chamber fork – but they used a Showa twin-chamber before that. It was an unusual 49mm size. Then there were the ’96-’97 conventional twin-chamber Showas. The 49mm forks that Showa (USA) had left over in ’01 were the basis for the Pro Circuit ‘factory’ forks. Owner Mitch Payton saw a bunch of forks that were destined for the crusher, added billet axle feet and nitride coatings – instantly becoming factory kit.
KAWASAKI
Like Suzuki, there tends to be a lot of brand swapping – for price, performance or perhaps culture – no-one seems to know why (or they’re not saying). Kawasaki has traditionally used KYB, but the KX250F started to use Showa from ’06, while the KX450F remains KYB. The KX125 and 250 models have run KYB for all eternity. Kawasaki was the first company to use the 48mm fork in ’01 and it took till ’04 for Yamaha to catch-up.
YAMAHA
Going against the grain of the other Japanese brands, Yamaha uses KYB almost exclusively in all its motorcycles. When Honda was using the Showa twin chamber fork in ’97, it took until ’05 for KYB to release their own twin-chamber. The cylinder-valve fork Yamaha persisted with from ’96 to ’04 made a lot of suspension tuners busy. The new for ’05 forks only lasted one year but they got it right in ’06 as the basic design has been unchanged to date. And to confirm its great design and feel, Honda now uses it on the CRF450R.
FUTURE TRENDS IN SUSPENSION BUSINESS
Active suspension anyone? We’ve been there in the ’80s, and it was dumped pretty quickly. It was not fun that when you left the jump’s face, the computer thought you needed more rebound damping because you’d stuffed the approach up, leaving you without the intended pre-jump lift. With good suspension, it’s all about predictability in the same way that fly-by-wire throttles have to be intuitive before they are acceptable on a motorcycle. Formula One currently uses a version of terrain-adjustable suspension but the old oil damper and coil spring fundamentals remain. Ducati has electronically adjustable clickers that were pioneered in World Superbikes but have since been banned. BMW and Ducati have used a similar system in some dual-sport bikes but it’s not exactly mainstream.
How about air-cells for springs? Fox tried it in the ’70s and Boge tried again with the BMW X-Challenge. Light, cheap to make but not a crowd-pleaser. Mountain bike suspension makers seem to have got the air-cell to perform to a decent level but there’s a long way to go before it becomes the norm on your dirt bike. Fox has recently re-entered the market and if anyone knows how to make an air spring work, it’s Fox, but they’re still using coil springs.
Like the average waistline, fork tube diameter has slowly been creeping up. We raced on 31 and 33mm forks in the ’70s, 41 and 43mm in the late ’80s and ’90s. At the height of this trend we saw 50 and 52mm factory forks, but 48mm seems to be the magic number for flex, seal life and weight. When the tubes get too big they carry too much oil in the unsprung part of the fork.
For the next few years it will be refinement of existing designs, bigger shock bodies (with bigger oil capacities, bigger adjusters and new anti-friction coatings). Showa has released a new spin on an old concept in the shape of the 2011 KX250F forks – one leg to handle damping, the other just for the spring. The advantages are an equalisation of the weight of the calliper, meaning the front-end is better balanced and only one fork has to be disassembled for valving changes. But there are disadvantages – there’s not a wide range of differing springs available for them and there’s a degree of insensitivity in the valving. They work okay for your average rider but not for racing. Clearly a move to reduce costs rather than increase performance.
WP (the White Power name went the way of the Golliwog biscuits) has sadly pulled their aftermarket suspension business back to almost extinction, concentrating on OEM supply solely. Only Ohlins is offering some innovation with their TTX units. The through-rod zero displacement dampers that are being seen on cars have a great application in motorcycles, so it would be interesting to look at a design for a zero displacement fork cartridge. But there are design limitations for motorcycles due to space!
As seen in Transmoto Magazine.
Амортизаторы kyb для мотоцикла
I bought it used and it came with OEM but it was worn out so I got an external one.The usual way is to put in a Haygon or Icon, but I decided to go with KYB’s because it’s a good OEM manufacturer.Ther.
KYB Амортизатор KYB для KAWASAKI Z400 (KZ400)
I also have a TGS350B but this is for the 750Class.TGS350 is designed for Z400FX, so the spring rate is adjusted to the weight of the vehicle.I’ve been using it for 10 years now, and so far it hasn’t .
KYB Амортизатор KYB
The TGS350B is the Shock for the 750Class, but the overall length is the same as the TGS350, which is for the FX.Compared to the TGS350, the Spring thickness is slightly thicker and the Spring rate is.
KYB Задний амортизатор ADVANTAGE
I installed this on my 2020 W800Standard.I’ve been thinking about changing the suspension since the beginning because I’m not happy with the ride quality.I was hesitant to ask myself how much improvem.
KYB Амортизатор KYB
The rear suspension was worn out so it’s not on the current compatibility list I looked it up and it was directly mountable back then? I bought it because it was the only fit forIt absorbs the Gap of .
KYB Амортизатор KYB для SUZUKI STREET MAGIC50
I always go out on holidays with two asses, but the rear suspension is too poor for the boat There was a rocking back and forth as we rodeI rode at the hardest point from the softest to the hardest, b.
KYB Амортизатор KYB
I installed it on my KZ750D1 The construction is very clean When you install it, you need to remove or modify the chain cover
KYB Задний амортизатор ADVANTAGE
Some people may say that attacking the pass with W is stupid, but I’m Replica, SUPER SPORTS750, NAKED, and other motorcycles as far as my gold coinage will allow Touring, CampingTwo, Mountain Pass and.
KYB Амортизатор KYB для HONDA DAX ST50
I got the MD-cub from 1989, and while I’ve been riding it for 30 years, I got the KYB-MGS in 2001 I have a 330 on it; 19 years ago it was also a good price for a moped, so in 2014, SP Mukawa I changed.
KYB Амортизатор KYB
I’m waiting for it to be ordered and deliveredI would like to stick to the Full normal design, but due to the end of the supply of OEM products, I have not been able to get a full normal product Repro.
Пружины Kayaba
Номера левой и правой пружины Kayaba на одну ось могут отличаться. Подобрать их можно по каталогу производителя, но чтобы сделать это правильно необходимо владеть следующей информацией:
- 1. Основные данные: модель, марка и год выпуска автомобиля, привод (задний, передний, полный) и объём двигателя.
- 2. К дополнительным данным можно отнести наличие пакета «плохие дороги», регулируемой подвески (жёсткость, клиренс), спортивной подвески, заниженного клиренса, модели двигателя, мощности в л.с., иногда для некоторых автомобилей требуется номер оригинальных амортизаторов.
Пружины Kayaba под торговой маркой K-Flex уже приобрели популярность в Европе и России.
What type of Kayaba motorcycle suspension do you sell?
At Teknik, we stock an extensive range of KYB fork & shock absorber suspension parts for a broad range of bikes, whether you want to improve the performance of your cruiser or enhance your motocross bike’s ability to tackle bumpy tracks. We offer everything from OEM wear parts like seals and bushes to valving internals to tuning upgrades to complete factory racing suspension systems.
Just some of our most sought-after Kayaba motorcycle suspension kits and components include:
- KYB shock servicing parts
- KYB fork servicing parts
- Oil & Dirt Seals
- Damping Pistons
- Fork Cartridge Kits
- Balance Springs
- Shock Shaft Assemblies
- Shock Rebound Needles
- Bearing Dust Seals
- Complete KYB Factory Suspension Kits
- Valve Shims, Bushes and O-Rings
- Performance Suspension Upgrade Sets
Whatever OEM KYB parts you require to repair or enhance your motorbike, you’ll find them here at Teknik.